Blog Image

Tweede leerjaar - De Grote Boomgaard

Een beetje uitleg over deze blog

Op de website ( basisschoolkuurne.be) kan je alles vinden omtrent De Boomgaardschool te Kuurne.
Per klasje hebben wij echter ook onze eigen blog waar we allerhande nieuwtjes en weetjes zullen posten die we aan de buitenwereld te vertellen hebben.
Kom hier alvast af en toe eens een kijkje nemen om zo op de hoogte te blijven van wat er reilt en zeilt in de 3e kleuterklas.

Een gezonde geest in een gezond lichaam

Foto's Posted on 17 september 2021 10:00

Gezonde voeding is van groot belang! We hechten hier dan ook veel belang aan! We proberen regelmatig een kookactiviteit in te plannen en donderdagnamiddag was het weer zover. We maakten heerlijke havermoutpannenkoeken met banaan. De meeste kinderen kennen de gewone pannenkoeken, maar helaas zijn deze niet zo gezond. We probeerden dus iets nieuws uit en we hebben er toch wel van gesmuld. Het deeg hebben we samen bereid en we stonden nog eens extra stil bij de liter en de kilogram. Metend reken is tijdens deze lessen dan ook van groot belang! Daarna moesten de kinderen zelf de handen uit de mouwen steken. Per twee bakten ze hun eigen pannenkoekje. Bij sommige groepjes moest de juf zelfs niets helpen! We worden zo nog echte koks!

Meetles

Foto's Posted on 17 september 2021 08:37

In de rekenles stonden we nog eens stil bij de meter. Met onze bordlat, die precies 1 meter is, gingen we zelf meten. Hieronder zie je enkele kinderen aan het werk.