Wat ben ik blij om definitief terug te zijn! Bovendien was ook het zonnetje regelmatig van de partij, wat voor extra vitamientjes zorgt!

Uiteraard werd er ook heel wat gewerkt deze week! De getallen tot 100 kennen geen geheimen meer voor ons. Ook het optellen en aftrekken tot 100 lukt ons supergoed, zelfs met de brug! Tijd voor de maal- en deeltafels nu! We zijn volop bezig met het maken van groepjes en er wordt hierbij veel aandacht geschonken aan het ‘verwoorden’. Volgende week zullen de kinderen een potje meekrijgen naar huis met kaartjes in. Het is van belang om deze regelmatig goed in te oefenen, zodat de maal- en deeltafels goed gekend zijn naar volgend jaar toe. In het tweede leerjaar leren we de maal- en deeltafel aan van 2, 5 en 10. Volgend schooljaar, in het derde, komen de rest van de maal- en deeltafels aan bod. Dit is toch wel wat veranderd sinds we met de methode ‘ijsbergrekenen’ werken. Wij kunnen wel al cijferen tot 100, wat vroeger maar in het derde leerjaar aan bod kwam.

Ook zijn we volop bezig met het project ‘reizen’. Hier gaan we nog niet al teveel over verklappen! Volgende week vrijdag, 29 maart, is iedereen van harte welkom op ons forum!

Hieronder zie je heel wat kiekjes die genomen werden tijdens de turnles donderdagvoormiddag. Aan de pluimpjes en de raketten zal je wellicht al doorhebben welke sport er werd ingeoefend… .