Ook tijdens de schooluren proberen we aan onze conditie te werken. De ene week gaan we op vrijdagvoormiddag zwemmen. De andere week gaan we op donderdagvoormiddag turnen. Uitzonderlijk deze week gingen we turnen samen met de kinderen van het vierde leerjaar. Eerst deden we allerlei leuke tikspelletjes, zowel de beide klassen door elkaar, maar ook afzonderlijk.

Nadien deden we estafettespelletjes in hoepels. Telkens als de kinderen bij de hoepel kwamen, moesten ze de grond tikken met een lichaamsdeel zoals de voet, de elleboog en de buik.

Als afsluiter werden de kinderen in vier groepen verdeeld. Ieder kind van elke groep kreeg een nummer van 1 tot 9. Twee groepen speelden tegen elkaar. Wanneer de meester een nummer riep, moesten deze kinderen zo vlug mogelijk de bal proberen te pakken en naar hun kamp proberen brengen. De groep die het meest aantal keer de bal naar zijn/haar kamp kon brengen, was gewonnen.

We vonden dit heel leuk om te doen en kijken dan ook al uit naar de volgende turnles, maar dan zal het alleen onze klas zijn… .