Deze week werd heel wat leerstof grondig herhaald en ingeoefend. Onze wekelijkse woordpakketten met de bijhorende spellingsregels zitten er voor dit schooljaar op. Ook alle hoofdletters zijn gekend. We oefenen deze regelmatig in met de wisbordjes, via spelletjes, werkblaadjes, Bingel,… en hechten hierbij veel aandacht en belang aan de moeilijkheden.

Daarnaast hadden we het ook nog eens uitgebreid over naamwoorden, bijvoeglijke naamwoorden, samenstellingen, afleidingen en verkleinwoorden. De Nederlandse taal maakt het ons niet altijd makkelijk en soms moeten we de taal als het ware ook wat ‘aanvoelen’.

In de rekenlessen werden de maal- en deeltafels van 2, 10 en 5 grondig herhaald en ingeoefend. Ook het optellen en aftrekken tot 100 kwam uitgebreid aan bod. Cijferen hebben we nog steeds vlot onder de knie en vinden we leuk om te doen!

We probeerden het vele oefenen en herhalen toch zo aangenaam mogelijk te maken! We kregen ook wat hulp van de kinderen van het 5de leerjaar tijdens ons technisch leesmomentje.

De kinderen krijgen morgen een toetsenplanning mee. Het is de bedoeling dat de kinderen al zoveel mogelijk opsteken tijdens de lessen zelf. Ze krijgen wel inoefenmateriaal mee, maar het is zeker niet de bedoeling dat ze hier lang aan werken!

Helaas lukt het niet om foto’s op de blog te plaatsen. Hopelijk wordt het probleem zo vlug mogelijk opgelost!