Gezonde voeding is van groot belang! We hechten hier dan ook veel belang aan! We proberen regelmatig een kookactiviteit in te plannen en donderdagnamiddag was het weer zover. We maakten heerlijke havermoutpannenkoeken met banaan. De meeste kinderen kennen de gewone pannenkoeken, maar helaas zijn deze niet zo gezond. We probeerden dus iets nieuws uit en we hebben er toch wel van gesmuld. Het deeg hebben we samen bereid en we stonden nog eens extra stil bij de liter en de kilogram. Metend reken is tijdens deze lessen dan ook van groot belang! Daarna moesten de kinderen zelf de handen uit de mouwen steken. Per twee bakten ze hun eigen pannenkoekje. Bij sommige groepjes moest de juf zelfs niets helpen! We worden zo nog echte koks!