Na een deugddoende paasvakantie zijn we opnieuw goed gestart in het tweede leerjaar! Heel wat leerstof werd herhaald en er kwam ook heel wat nieuwe leerstof aan bod. Het schooljaar zal vanaf nu dan ook heel vlug gaan. Er staan nog heel wat leuke activiteiten op het programma: schoolfeest, sportdag, schoolreis,… .

Donderdag was het voor ons alvast een leuke dag! In de voormiddag gingen we samen met het 3de, 4de, 5de en 6de leerjaar naar de toneelvoorstelling ‘Sol bémol’ van D’irque en Fien kijken. Dit ging door in de Kubox te Kuurne.

In de namiddag gingen we turnen met meester Stijn. Uitzonderlijk was dit in de namiddag omwille van de toneelvoorstelling. Normaal gaan wij op donderdagvoormiddag turnen. Eerst was er als opwarming een leuk tikspel. Daarna werd er gewerkt aan onze gooitechniek, als voorbereiding op de handbalsport. Ten slotte moesten we proberen om kegeltjes omver te gooien. Hiervoor werden we in groepjes van 3 of 4 ingedeeld. Eerst kregen we de opdracht om elkaar een borstpas te geven. De laatste persoon probeerde dan een kegel omver te gooien. Wanneer dit lukte, mochten we de kegel meenemen naar onze groep (hoepel). De groep die het meeste kegels had verzameld, was gewonnen.