Wij als school vinden een mooie omgeving heel belangrijk. Daarom zijn wij aan de slag gegaan met het initiatief ‘Mooimakers’. Leren over zwerfvuil of gewoon onze handen uit de mouwen steken voor een opruimactie, daar gaan wij dit schooljaar voor. Samen met de andere klassen hebben wij een doorschuifsysteem voorzien zodat de ruimte in en rond ons schoolgebouw steeds netjes blijft. Vele handen maken tenslotte licht werk.
Deze week was het voor de eerste keer aan ons. We hebben ons opgesteld in het grote park naast de school. Net zoals echte speurders stonden we klaar in een rijtje om al het vuil (papiertjes, afval) in het park op te speuren. Na onze passage was het park terug heel proper.
Verder hebben we deze week heel wat spelletjes gespeeld rond wiskunde. Het ijsbergrekenen lukt ons steeds beter en beter.
Nog een weekje hard werken en dan kunnen we van een weekje vakantie genieten.