Zoals we al veel in de media hebben gehoord moet er worden gewerkt aan het leesniveau van onze kinderen. In de eerste plaats is het van groot belang om bij de kinderen het leesplezier te verhogen. Wie graag leest, zal automatisch meer en beter kunnen lezen. We proberen dit op verschillende manieren te doen. We leerden werken met de methode ‘Taal in Blokjes’, zoals jullie ook op het huiswerk konden zien. Daarnaast spelen we ook heel wat leesspelletjes. Aan de hand van een doorschuifsysteem krijgt ieder kind de kans om alle soorten spelletjes te spelen. Maandag starten we ook met tutorlezen. Iemand van het vijfde of zesde leerjaar zal een kindje van onze klas begeleiden. Ook met duolezen gaan we binnenkort van start! We proberen dus heel veel tijd te spenderen aan het lezen, maar ook aan het correct schrijven (spelling). Uiteraard is dit iets wat niet in school stopt. Het is van groot belang om hier thuis aan verder te werken en jouw kind regelmatig eens te laten lezen of eens een bezoekje aan de bibliotheek te brengen. Samen kunnen we zo zeker het leesniveau naar omhoog krikken!