Blog Image

Tweede leerjaar - De Grote Boomgaard

Een beetje uitleg over deze blog

Op de website ( basisschoolkuurne.be) kan je alles vinden omtrent De Boomgaardschool te Kuurne.
Per klasje hebben wij echter ook onze eigen blog waar we allerhande nieuwtjes en weetjes zullen posten die we aan de buitenwereld te vertellen hebben.
Kom hier alvast af en toe eens een kijkje nemen om zo op de hoogte te blijven van wat er reilt en zeilt in de 3e kleuterklas.

Van ‘spelen’ kan je ‘leren’

Uncategorized Posted on 3 oktober 2024 10:02

Ook deze week hebben we weer heel wat geoefend en bijgeleerd in het tweede leerjaar. Tijdens de lees- en spellingslessen hadden we het over woorden met een dubbel kopje vooraan. Dit betekent dat er vooraan twee medeklinkers staan. Het is bij het schrijven dan ook van groot belang om deze woorden te ‘hakken’ in ons hoofd, zodat we beter horen wat we moeten schrijven. We oefenden deze woorden op allerlei manieren in: met de schrijfmapjes, in ons werkboek, aan de hand van een woordzoeker, op Bingel,… We gingen zelfs woensdag, samen met juf Julie, naar buiten, waar we een leuk spel speelden.

Nu kijken we al volop uit naar morgennamiddag, want dan brengen we zoals ieder jaar een bezoekje aan de kermis!

Opgelet: maandag is er geen school (Ezelsfeesten)!

Rekenspelletjes

Uncategorized Posted on 3 oktober 2024 09:49

We zijn volop de leerstof van het eerste leerjaar tot 20 aan het herhalen. Dit betekent veel oefenen! We proberen dit uiteraard ook regelmatig op een leuke manier aan te pakken aan de hand van allerlei rekenspelletjes. Hiervoor gaan de kinderen vaak alleen of per twee aan het werk.

Lezen in het zonnetje

Uncategorized Posted on 3 oktober 2024 09:42

Nog enkele foto’s van eventjes geleden…

Tijdens het heerlijke weertje toen, met het zonnetje in ons gezicht, gingen we samen met de kinderen van het 4de leerjaar buiten lezen.