Woensdag was het ‘Dag van de Sportclub’. Heel wat leerlingen kwamen die dag dan ook toe op school in de uitrusting van hun club. Dit is een dag waarop we nog eens extra laten zien hoe tof het is om te sporten en zo willen we ook onze medeklasgenootjes wat aanmoedigen om zich aan te sluiten bij een sportclub.

We zijn deze week ook een nieuw seizoen ingegaan. De zomer is helaas voorbij, maar de herfst is inmiddels van de partij! We stonden al even stil bij wat er opvallend is aan de herfst. Zo veranderen de blaadjes van kleur en vallen ze af, gaat het vaak wat meer regenen en is er meer wind, beginnen er diertjes aan hun trektocht of bepaalde houden een winterslaap of winterrust, ook de paddenstoelen zullen we weer steeds meer zien,… . De komende weken staan we hier nog verder uitgebreid bij stil!

Onze knutselopdracht ging ook over de herfst. Eerst tekenden en kleurden we allerlei herfstelementen met waskrijt. Nadien werd dit overschilderd met waterverf. Wat een mooi effect!

Om de week sportief af te sluiten gingen we samen met het eerste leerjaar en meester Stijn zwemmen op vrijdagvoormiddag.