Ons eerste project in de lagere school rond ‘talenten’ loopt stilaan ten einde. Dit sloot perfect aan bij ons jaarthema rond ‘superhelden’. Deze personages hebben supertalenten, maar ook wij hebben die. We staan er niet altijd bij stil, maar er zijn heel veel dingen waar wij talent voor hebben en uiteraard zijn er ook zaken waar we minder goed in zijn.

Woensdagvoormiddag hielden we samen met het eerste en derde leerjaar een creatieve muzische voormiddag hierrond. De drie klassen werden in vier groepen verdeeld. Er vonden allerlei verschillende activiteiten plaats. Zo maakten de kinderen bij juf Nancy een armband, bij juf Jessie werd er een ‘poppetje’ gemaakt waarbij ze een talent duidelijk naar voor moesten proberen brengen. Bij juf Aurélie werd er aan de ademhaling gewerkt en vonden er allerlei leuke yogaoefeningen plaats. Bij mij (juf Davinia) werd er eerst naar een verhaal geluisterd en dan werden er ‘talentenzakjes’ gemaakt. Ieder kind moest op zoek gaan naar vijf van zijn/haar talenten en die lieten we uitschijnen met sterren.

Vrijdagnamiddag is het tijd voor het forum. De kinderen van het tweede leerjaar zullen zich volledig uitleven in het lied ‘le rap 1 2 3’, waarbij Frans gecombineerd wordt met dans.