Heel wat kinderen hebben er naar uitgekeken en maandag was het dan eindelijk zo ver! De start van het nieuwe schooljaar! Samen zullen we bouwen aan een leuke klas! Dit is dan ook meteen het jaarthema van onze school. Maandag werd dit ingeleid door bouwvakker ‘juf Nele’ aan de hand van een leuke dans, de Sirtaki. In de namiddag volgde dan nog een groot bouwwerkspel met de volledige lagere school. Het was van belang om kleurcodes te onthouden en zo maakten we kennis met allerlei belangrijke (typische) bouwwerken uit verschillende landen. Wanneer we de kleurencode konden kraken kregen we een suikerklontje waarmee we zelf een nieuw bouwwerk mochten creĆ«ren.

Donderdag knutselden we onszelf als bouwvakker. Eerst werd uitgebreid besproken wat het beroep is van een bouwvakker, welke kledij men draagt, welk gereedschap men gebruikt,… . Nadien moesten we zelf aan de slag. Het resultaat hiervan kan je komen bewonderen in onze gang.

Uiteraard kreeg iedereen de kans om een kort verslag over de voorbije zomervakantie uit te brengen. Eerst werd dit getekend en nadien konden de kinderen hierover vertellen.

Naast al deze leuke dingen zijn we ook weer gestart met het rekenen, lezen en schrijven. Er wordt nog heel veel herhaald van het eerste leerjaar, zodat we dit heel goed onder de knie hebben.