Blog Image

Tweede leerjaar - De Grote Boomgaard

Een beetje uitleg over deze blog

Op de website ( basisschoolkuurne.be) kan je alles vinden omtrent De Boomgaardschool te Kuurne.
Per klasje hebben wij echter ook onze eigen blog waar we allerhande nieuwtjes en weetjes zullen posten die we aan de buitenwereld te vertellen hebben.
Kom hier alvast af en toe eens een kijkje nemen om zo op de hoogte te blijven van wat er reilt en zeilt in de 3e kleuterklas.

Kronkeldidoe

Foto's, Uitstappen Posted on 1 maart 2023 20:49

De maandag voor de vakantie gingen we samen met het eerste leerjaar in de voormiddag richting sportpark. Daar hebben de leerlingen zich kunnen uitleven op Kronkeldidoe. Wat kunnen ze allemaal goed lopen, springen, rollen, fietsen, evenwicht behouden,… . Kortom het was een sportieve voormiddag waarbij heel wat verschillende vaardigheden werden ingeoefend.

Foto’s van deze voormiddag kan je hieronder bekijken.

Carnaval

Foto's, Mededelingen Posted on 1 maart 2023 20:35

Vrijdag voor de vakantie vierden we carnaval bij ons op school. Heel wat kinderen waren verkleed. Ook de leerkrachten hebben hun beste beentje voorgezet om zich mooi op te maken voor dit feest. Het was namelijk toch iets specialer dan de voorbijgaande jaren. Dit jaar vierden we namelijk in de namiddag met de andere scholen van Kuurne het 900-jarig bestaan. We dansten, deden een flashmob op het lied ‘vuurwerk’ van Camille en er werd een foto van ons allen genomen terwijl we het getal ‘900’ vormden op het grasplein. Hiervoor ging normaal een drone gebruikt worden, maar door de hevige wind kon deze helaas de lucht niet ingaan. De hoogtewerker werd uiteindelijk ingeschakeld, maar de foto is zeker en vast geslaagd!

Wie zich afvraagt waarom de juffen en de meesters er zo elegant uitzien… Dit heeft uiteraard te maken met het feit dat we 900 jaar moesten terugkeren in tijd.