Blog Image

Tweede leerjaar - De Grote Boomgaard

Een beetje uitleg over deze blog

Op de website ( basisschoolkuurne.be) kan je alles vinden omtrent De Boomgaardschool te Kuurne.
Per klasje hebben wij echter ook onze eigen blog waar we allerhande nieuwtjes en weetjes zullen posten die we aan de buitenwereld te vertellen hebben.
Kom hier alvast af en toe eens een kijkje nemen om zo op de hoogte te blijven van wat er reilt en zeilt in de 3e kleuterklas.

ijsbergrekenen 2

Foto's, Mededelingen Posted on 16 september 2022 06:28

In klas spelen we regelmatig allerhande spelletjes om het rekenen beter onder de knie te krijgen, maar ook gaan we hiervoor regelmatig naar buiten en dan spelen we een groot spel met de volledige klas. Rekenen en beweging in één, wat willen we nog meer?!

Ijsbergrekenen

Foto's, Mededelingen Posted on 16 september 2022 06:25

Dit schooljaar zijn we voor wiskunde gestart met een nieuwe methode, waar de focus voornamelijk ligt op het ‘handelen’. We zijn dan ook heel veel bezig met allerhande materialen. Het leren samenwerken is hier van groot belang, want regelmatig moeten de kinderen in groepjes of per twee werken, vooraleer ze individueel aan de slag gaan. Ook worden er regelmatig spelletjes gespeeld om de geziene leerstof verder in te oefenen.

Met de Chromebooks kunnen we inmiddels ook al goed werken. We kunnen ons al goed aanmelden, wat toch wel een uitdaging was doordat ons paswoord begint met een hoofdletter en eindigt met vier cijfers (en we geen apart cijferklavier hebben). We hebben dan al even mogen oefenen op Computermeester en sinds gisteren oefenen we ook op Bingel. De code hiervan zal u terug vinden vooraan in de agenda (op de kaft). Het is zeker geen verplichting om thuis te oefenen op Bingel! Uiteraard wie wil, mag… Er staan heel wat taakjes klaar, maar die dienen niet allemaal gemaakt te worden. We oefenen regelmatig in de klas en juf zet altijd graag teveel oefeningen klaar…