De egel stond deze week centraal in het tweede leerjaar. Maandagnamiddag leerden we samen met het eerste leerjaar een liedje aan over ‘egeltje prik’. Nadien had ‘egeltje prik’ een belangrijke opdracht voor ons. Samen met een kindje van het eerste leerjaar moesten we proberen om zoveel mogelijk puzzels te maken. Er zaten makkelijke puzzels tussen, maar ook moeilijke. Dit bleek toch niet zo een eenvoudige klus te zijn. We moesten er eerst wat inkomen en nadat we doorhadden dat we toch best beginnen met de hoekjes en de kanten en dan pas de binnenkant, toen ging het heel wat vlotter. We sloten de namiddag af door enkele filmpjes te bekijken en te bespreken over de egel. We kwamen heel wat te weten. Zo weten we nu heel goed wat egels eten, waarom ze stekels hebben, wie hun vijanden zijn, enz. Donderdagnamiddag boetseerden we zelf ons ‘egeltje prik’ met hulp van iemand van het 6de leerjaar. We vonden dit heel leuk om te doen en de leerlingen van het 6de deden dit super! Alles werd mooi uitgelegd en zo voelden zij zich precies zelf een beetje juf of meester. Een dikke pluim voor iedereen, want zowel met de jongere kinderen, als de oudere kinderen werd er goed samengewerkt! Op deze manier leren we van en aan elkaar!